Skorstensfri spis...

Snygga skorstensfria spisar från Art Deco!

Jag gillar egentligen inte skorstensfria spisar, tycker hellre om "the real stuff", men just dessa från Art Deco är faktiskt vansinningt snygga! Tänk att ha ett vitt kub-bord, eller några kub-hyllor och så en sådan här! Får ju givetvis inte bli för mycket, men det vore snyggt att fånga upp formen någon annanstans.

För vår del är det inte aktuelt med en sådan här trots allt. Vi bor ju i ett sekelskifteshus med en riktig öppen spis i vardagsrummet (visserligen inte godkänd för att elda i men i alla fall...). När det gäller kub-bordet och hyllorna så stämmer inte de heller riktigt i stilen hos oss, men jag tycker i alla fall att de är snygga!!!

Vår stil är mer genuin 60-talsretro (inte så futuristisk) med lite möbelklassiker och givetvis en och annan IKEA-möbel... Försöker hålla det någorlunda avskalat, men ändå hemtrevligt. Denna veckan har jag gjort två Blocket-fynd... En String-hylla och en underbar lampa i teak med vita glaskupor i 50-talsstil. Påminner lite om Uno och Östen Kristianssons lampor. Kort på dessa fynd kommer inom kort...

I morgon blir det inga inlägg, då ska jag ut med jobbet på kvällen! Ha det bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej! Fick ett mail från din syster i dag där hon skrev att du hade en blogg. Lite Googlande och så hittade jag hit! Hoppas ni har det bra! Hälsa föräldrarna.

Kram Annica

2008-09-26 @ 16:57:30
URL: http://chokladblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0