Peters vinkällare!







Det finns ett rum inne på herrgården som är lite bättre än alla andra, enligt Peter. Det är inte stort (snarare ganska litet...), det är inte stiligt (snarare ganska ruffigt), det har inga fönster och det är ganska kallt... Låter kanske inte som något drömrum, men för Peter är det en gammal dröm som äntligen gått i uppfyllelse! Jag pratar självklart om hans vinkällare!

Vi har äntligen installerat bergvärme på herrgården och detta har medfört att vi har fått ett källarrum över som nu stolt härbergerar våra drygt 40 flaskor med lagringsviner. Enligt Peters beräkningar kommer det få plats drygt 700 flaskor där nede... Han har redan fått in intresseanmälningar från vänner (manliga sådana...) som också gärna vill ha sina viner där. Så nu sitter de mest och planerar framtida vinprovningar och hur de ska lägga upp dataregister över vinerna etc. när vi har middagar här hemma. Frågan är vilket namn som är mest passande; Peters vinkällare eller Peters "man-cave".... :-)

Hur som helst, när det gäller inredningen där så lägger jag mig inte i över huvudtaget, det är Peters rum. Och han har fått till det riktigt mysigt! Han vill ha det ruffigt och vill gärna att några av de gamla rören ska hänga kvar. Genom att mjuka upp detta med många tända ljus och klara glödlampor med synlig glödtråd så har det blivit riktigt häftigt! Några hyllor och hållare för vinglas och cognacskupor, och så ett slitet gammalt restaurangbord med några stolar runt och rummet är komplett! Ja, och så vinhyllorna förstås... Än så länge finns där bara en hylla med plats för 72 flaskor och så en liten smutt med gamla tegelrör som det ligger vinflaskor i, men det kommer komma in fler hyllor allteftersom.

Kommentarer
Postat av: Jes

Hej Marit!



Å vad jag blev glad för din kommentar hos mig!! Vad roligt att hitta denna nya (för mig) blogg! Underbar sida du har. Hit kommer jag mer än gärna igen.



Jes

2008-09-29 @ 22:43:21
URL: http://vitavillavila.blogspot.com
Postat av: Anonym

Läckert! "man-cave" passar nog bäst...:)

Ha det!

Kram Annica

2008-09-29 @ 22:51:55
URL: http://chokladblomma.blogspot.com
Postat av: jenny

man måste ju låta killarna få bestämma litegrann också. Själv har jag sagt till min att han får göra precis hur han vill i garaget;-)



Glömde ju att svara på din fråga om det var en spännram jag använt till bokstavstavlan. Japp det är det:-)

Kram/jenny

2008-10-01 @ 21:04:27
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0