Nymålat kök!

Äntligen är köket vitt och fint! Vilken skillnad! Tyvärr hittade jag ingen "före"-bild nu, men det har alltså varit gröna luckor och ljusa bok-bänkskivor innan...

När det gäller bänkskivorna så blev det inte riktigt som jag tänkt. Färgen/betsen ville liksom inte fastna riktigt så när jag hade lackat ett lager och skulle slipa lite inför nästa lager med lack så släppte färgen... Så mina svarta fina bänkskivor har nu ljusare bruna fält där färgen släppt. Inte snyggt!!! Fast det tyckte förstås Peter... Han gillar allt som ser "rustico" ut, och jag får ju hålla med om att den ger ett visst rustikt intryck. I helgen hade vi kalas för Svante och de som var här höll givetvis med Peter, och tyckte det var snyggt med de "slitna" bänkskivorna. Hmmm... Vi har ju liksom inte tänkt byta ut bänkskivorna än, och budgetalternativet att klistra på vinylplast eller något åt det hållet är formodligen varken särslilt smart eller särskilt snyggt. Jag kanske vänjer mig.... Vad tycker ni? På bilden med äpplemoset (som Emma och jag har kokat idag!) syns bänkskivan "a la rustico".

Lägger även med en bild på köksbordet som är taget på morgonen på Svantes födelsedag. Det är fortfarande mörkt ute och man ser ljuset från lyktstolparna i trädgården utanför fönstret. Mysigt! I morgon är det höstdagjämning vilket för många känns deppigt (i synnerhet för Peter...), men jag älskar hösten och de mörka kvällarna då man tänder massor med ljus och bara kryper upp i soffan och myser!

Finn ett fel! Svar: nedersta lådan sitter upp och ned...
På spisen puttrar äpplemoset!

Nykokat äpplemos på bänkskiva

Höstmysigt utanför fönstret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0