Min fina fina taklampa! (Eller - jag älskar Blocket...)

Här är taklampan som jag fyndade på Blocket här om dagen! Visst är den fin! Tycker att den påminner lite om Uno & Östen Kristianssons (Luxus) lampor från 50- och 60-talet. Mina svärföräldrar har en underbar 8-armad taklampa i ek(?) med vita glaskupor där konstruktionen är den samma som på min lampa, men mycket maffigare! Fast jag gillar min lampa också, tycker den passar bra ihop med Peters gamla soffbord som vi släpat runt på genom alla flyttar. Några gånger har vi varit nära att byta ut det mot något IKEA-bord, men som tur är har det aldrig blivit så. Först nu har jag verkligen börjat gilla bordet! Nu syns förstås inte bordet på kortet, jag får ta lite nya kort en annan dag...

Blocketfynd som nu lyser upp vardagsrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0