"Före"-bild på köket...

Ja, så här såg alltså köket ut när vi flyttade in här. Gröna luckor, ljusa bänkskivor och blommiga tapeter med bård... Säkert fint i mångas ögon, men jag (liksom så många andra...) gillar vitt, vitt, vitt...

Så för min del så har köket fått ett riktigt lyft! Väggarna målade vi vita (Stockholms-vitt) redan förra hösten och tapetserade samtidigt fondväggen med Josef Frank-tapeten, och luckorna blev klara i lördags! När det gäller Stockholmsvitt så är jag inte helt nöjd med den brytningen. Tycker den ser smutsgul ut :-(  Men här är det bara att "gilla läget", det blir inte ommålat på ett bra tag... Många andra projekt står före på listan. Luckorna är i alla fall kritvita som snickerierna i övrigt och det blev kanon! Knopparna och handtagen är från IKEA och blev faktiskt helt ok. Hade tänkt ha porslinsknoppar men de var slut så då köpte jag dessa för att få klart det...

Det var en gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0