"Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg..."

I dag har jag varit på rekryteringsmässa på Järnvägsskolan i Ängelholm. Mässan hölls i Järnvägsmuseet som för övrigt är värt ett besök om man har vägarna förbi där. I muséeshopen fanns t-shirtar med trycket "Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg...", citat av Franz Kafka. Vet inte riktigt vad de ville förmedla med detta, men ganska roligt var det faktiskt.

Innan vi åkte hemåt så passade jag på att köpa lite presenter till familjen i den lilla shopen. Lilleman fick ett litet färgglatt trätåg med klossar som man kunde sätta på vagnarna, storasyster fick ett suddgummi med ett tåg på, en pepparkaksform som hade formen av ett lok och en burk rallarkulor (fruktpastiller). Ni fattar temat här... Den finaste presenten fick nog Peter. Det var en gammal rälsspik som man hade slipat till så att det blev en kapsylöppnare. Den kommer passa bra i hans vinkällare, fast jag vet förstås inte om det kommer vara tillåtet med några kapsyl-flaskor där...

Kom att tänka på att vi har massor med gammal rälsspik på jobbet. Man kanske kan hitta på något fint att göra av dem... Kanske någon form av gardinupphängning. Nu är jag ingen "big fan" av gardiner, men lite vitt tyg och några rostiga rälsspik kanske skulle bli snyggt...?

Förresten, på tal om mässor så är det inte så långt kvar till Hem & Villa på Svenska Mässan! Längtar!!!


Begagnad rälsspik blir rustik kapsylöppnare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi, hi.. Din överskrift citerade jag till några kollegor när vi diskuterade olika ordspråk... Och som de skrattade! Den är så sjuk så att den blir kul!

Hoppas allt är väl med er och hälsa!

Kram Annica

2008-10-07 @ 19:32:19
URL: http://chokladblomma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0